ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY SZKOLENIOWEJ W ZAKRESIE SZKOLENIA PN. „ KURS KOPARKO-ŁADOWARKI KL. III” - Powiatowy Urząd Pracy w Śremie

ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY SZKOLENIOWEJ W ZAKRESIE SZKOLENIA PN. „ KURS KOPARKO-ŁADOWARKI KL. III”

Print Drukuj

Zaproszenie do złożenia oferty szkoleniowej

Zapraszamy instytucje szkoleniowe posiadające aktualny wpis do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy do składania ofert na szkolenie:

pn.: „Kurs koparko-ładowarki kl. III”

w ramach procedury, której wartość wynosi poniżej 130 000 złotych netto.

Termin składania ofert do 19 maja 2025 r.

  1. Cel i odbiorcy szkolenia

Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przeprowadzeniu szkolenia pn. „Kurs koparko-ładowarki kl. III” dla 1 osoby bezrobotnej z prawem do stypendium.

Celem szkolenia jest zdobycie przez uczestnika kwalifikacji w zawodzie operatora maszyn
i urządzeń roboczych, budowlanych i drogowych w zakresie III klasy uprawnień
.

  1. Czas trwania szkolenia i zakres tematyczny

Szkolenie należy rozpocząć nie później niż od 29 maja br., a program szkolenia musi być zgodny z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.

W zakresie tematycznym szkolenia powinny znaleźć się takie zagadnienia jak:

  1. przygotowanie w zakresie użytkowania eksploatacyjnego,
  2. dokumentacja techniczna,
  3. BHP,
  4. podstawy elektrotechniki,
  5. silniki spalinowe,
  6. elementy hydrauliki,
  7. technologia robót,
  8. budowa maszyn,
  9. zajęcia praktyczne.

W ramach programu szkolenia na uczestnika powinny przypadać minimum 134 godziny zegarowe. Szkolenie powinno być przeprowadzone w formie kursu prowadzonego w formie zajęć stacjonarnych. Wyżej wymieniony czas trwania szkolenia uwzględnia przerwy
w szkoleniu.

Wykonawca zobowiązany będzie do:

  • ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku
    ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem uczestnika szkolenia
    (w przypadku zaistnienia obowiązku ubezpieczenia). Obowiązek ubezpieczenia dotyczy uczestnika, któremu nie przysługuje stypendium oraz który w trakcie szkolenia podjął zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą (w przypadku kontynuowania nauki),
  • prowadzenia dziennika zajęć edukacyjnych zawierającego tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych oraz listę obecności zawierającą imię, nazwisko oraz podpis uczestnika szkolenia (listę obecności bezrobotny winien podpisywać w każdym dniu zajęć, dodatkowo obecność uczestnika na szkoleniu powinna być potwierdzona podpisem prowadzącego szkolenie w każdym dniu szkolenia),
  • przekazania uczestnikowi materiałów szkoleniowych,
  • sporządzenia listy dokumentującej odebranie przez uczestnika szkolenia materiałów szkoleniowych,
  • wydania uczestnikowi zaświadczeń wraz z suplementem i/lub certyfikatów potwierdzających ukończenie szkolenia,
  • sporządzenia protokołu i karty ocen z okresowych sprawdzianów efektów kształcenia  oraz egzaminu końcowego,
  • sporządzenia rejestru wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie umiejętności lub kwalifikacji, zawierającego: numer, imię i nazwisko oraz numer PESEL uczestnika szkolenia, w przypadku cudzoziemca numer dowodu stwierdzającego tożsamość, oraz nazwę szkolenia i datę wydania zaświadczenia ,
  • opłacenia kosztów egzaminu zewnętrznego przed komisją egzaminacyjną z Sieci Badawczej  Łukasiewicz - Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego,
  • dostarczenia do Powiatowego Urzędu Pracy w Śremie oryginałów lub potwierdzonych
    za zgodność z oryginałem kserokopii:
  • list obecności,
  • dziennika zajęć edukacyjnych,
  • listy odbioru materiałów szkoleniowych,
  • egzemplarza materiałów szkoleniowych,
  • kserokopii wydanych zaświadczeń wraz z suplementami i/lub certyfikatów,
  • kserokopii rejestru wydanych zaświadczeń i/lub certyfikatów,
  • kserokopii świadectwa oraz książeczki operatora maszyn roboczych,
  • kosztorysu powykonawczego,
  • oświadczenia o tym, że koszty zawarte w kosztorysie zostały poniesione
    w przedstawiony sposób,
  • ankiety,
  • zapewnienia Zamawiającemu prawa wglądu do dokumentacji związanej z realizowanym szkoleniem, w tym do dokumentów finansowych,
  • przechowywania dokumentów związanych z realizowanym szkoleniem, w tym dokumentów finansowych.

Na zakończenie kursu uczestnik powinien wypełnić anonimową ankietę służącą do oceny szkolenia. Po zakończeniu szkolenia bezrobotny powinien otrzymać stosowne zaświadczenie (zgodnie z Rozporządzeniem MEN – Dz.U. z 2023r. poz. 2175  z późn. zm., oraz § 71 ust. 4 Rozporządzenia MPIPS z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy (Dz.U. z 2014r., poz. 667) oraz dokument potwierdzający posiadane uprawnienia - świadectwo oraz książeczka operatora maszyn roboczych.

  1. Kadra wykładowcza i warunki szkolenia

Wykonawca powinien zapewnić wykwalifikowaną kadrę dydaktyczną posiadającą uprawnienia do przeprowadzenia szkolenia w ww. zakresie. Szkolenie ma być oparte o metody wykorzystujące zastosowanie przykładów praktycznych w celu aktywnego uczestnictwa osoby biorącej udział w szkoleniu i powinno zakończyć się egzaminem przed komisją egzaminacyjną z Sieci Badawczej Łukasiewicz - Instytutu Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego.

Wykonawca powinien zapewnić pomieszczenia dostosowane do przeprowadzenia szkolenia, wyposażone w sprzęt i pomoce dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia zajęć, w tym  materiały szkoleniowe. Wykonawca winien zapewnić uczestnikowi szkolenia podczas jego trwania poczęstunek (kawa, herbata, ciastka).

  1. Warunki zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania
    o udzielenie zamówienia publicznego

Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, pod warunkiem, iż będą one zgodne
z przedmiotem zamówienia oraz nie będą wpływać negatywnie na jakość szkolenia,  wyłącznie w szczególnie uzasadnionych przypadkach o obiektywnym charakterze, niezależnym od Wykonawcy za zgodą obu stron w formie pisemnego aneksu, które dotyczyć mogą w szczególności:

  • godzin realizacji zajęć,
  • miejsca prowadzenia szkolenia,
  • terminu rozpoczęcia i zakończenia szkolenia.

Warunkiem dokonania w/w. zmian jest:

  1. niezwłoczne zawiadomienie Zamawiającego o zaistniałej okoliczności oraz złożenia
    na piśmie wniosku zawierającego:
  • opis i ewentualne udokumentowanie okoliczności, której zmiana dotyczy wraz
    z uzasadnieniem,
  • propozycje zmiany, która musi być korzystna dla Zamawiającego i nie może być mniej korzystna niż określona w ofercie na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy.
  1. ocena przez Zamawiającego proponowanych zmian i podjęcie decyzji o ich słuszności,
  2. podpisanie aneksu do umowy.

  1. Warunki udziału w postępowaniu

Szkolenie może przeprowadzić instytucja szkoleniowa posiadająca aktualny wpis
do rejestru instytucji szkoleniowych Wojewódzkiego Urzędu Pracy. Ponadto, Powiatowy Urząd Pracy w Śremie dopuszcza możliwości podjęcia współpracy w zakresie realizacji ww. szkolenia wyłącznie z instytucją szkoleniową, w stosunku do której i podmiotów z nią powiązanych nie zachodzą przesłanki wykluczenia z postępowania na podstawie
art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach  w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. z 2025r., poz. 514).

Ocena ofert szkoleniowych jest dokonywana na podstawie sumy punktów uzyskanych
z poszczególnych kryteriów. Oferta szkoleniowa, która uzyska najwyższą liczbę punktów
z poszczególnych kryteriów zamieszczonych w „Kryteriach wyboru instytucji szkoleniowych” – załącznik nr 1 do zaproszenia, zostanie wskazana do przeprowadzenia szkolenia. W trakcie oceny oferty szkoleniowej, Urząd może zwracać się do instytucji szkoleniowych, które przesłały swoje oferty szkoleniowe o uzupełnienie, poszerzenie lub dodatkowe wyjaśnienia, niezbędne przy ocenie.

Zamówienie będzie realizowane w całości ze środków publicznych.

             

Wobec powyższego, w przypadku zainteresowania się niniejszą propozycją, proszę o przesłanie:

  • formularza ofertowego – załącznik nr 2 do zaproszenia wraz z załącznikami do formularza ofertowego:
  • nr 1 – Program szkolenia z harmonogramem,
  • nr 2 – Imienny wykaz kadry dydaktycznej prowadzącej zajęcia na szkoleniu,
  • nr 3 - Preliminarz kosztów szkolenia,
  • nr 4 - Klauzula informacyjna RODO;
  • oświadczenia wykonawcy ubiegającego się o udzielenie zamówienia uwzględniającego przesłanki wykluczenia z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022r. o szczególnych rozwiązaniach  w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę  oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego – załącznik nr 3 do zaproszenia,

w terminie do 19 maja 2025 r.

Ofertę wraz z załącznikami należy złożyć:

  1. W siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Śremie, ul. Gostyńska 49, pokój nr 15 (sekretariat) w godzinach od 8.00 do 15.00 osobiście lub listownie z zaznaczeniem tematu wiadomości „Odpowiedź na zaproszenie zorganizowania kursu pn. „Kurs koparko-ładowarki kl. III”.

W przypadku wniosków nadesłanych pocztą lub przesyłką kurierską o złożeniu wniosku decyduje data i godzina wpływu wniosku do PUP w Śremie.

  1. W wersji elektronicznej na adres sekretariat@srem.praca.gov.pl - w przypadku e-maila składający ofertę zobowiązany jest także do przesłania niezwłocznie wersji papierowej.
    Za termin wniesienia oferty uważa się dzień i godzinę jej faktycznego wpływu na skrzynkę poczty elektronicznej PUP w Śremie.
  2. Elektronicznie poprzez Elektroniczną Skrzynkę Podawczą (platforma praca.gov.pl lub ePUAP). Wniosek złożony w formie elektronicznej musi posiadać bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu
    z zachowaniem zasad przewidzianych w przepisach o podpisie elektronicznym lub podpis potwierdzony profilem zaufanym elektronicznej platformy usług administracji publicznej.

Wniosek złożony w formie elektronicznej powinien zawierać wszystkie wymagane
do wniosku załączniki. Każdy załącznik musi być opatrzony nazwą i numerem porządkowym załącznika. Jeżeli załącznik zawiera kilka stron, każda strona musi być ponumerowana. Przez ePUAP dokumenty mogą być przesyłane:

  • wyłącznie przez osoby umocowane do reprezentowania Instytucji Szkoleniowej (należy załączyć stosowne pełnomocnictwo),
  • z zarejestrowanego na Instytucję Szkoleniową konta na platformie ePUAP.

Urząd nie ponosi odpowiedzialności za awarię platformy ePUAP, niewłaściwie przesłane lub uszkodzone pliki.

Przesłane oferty będą stanowić podstawę do podjęcia dalszych działań związanych
ze zleceniem organizacji i przeprowadzenia kursu w trybie art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia
11 września 2019r. – Prawo zamówień publicznych, tj. bez jej zastosowania. Oferty przesłane po terminie nie będą brane pod uwagę.

Niniejsze rozeznanie nie stanowi oferty w myśl art. 66 Kodeksu Cywilnego, jak również nie jest ogłoszeniem w rozumieniu ustawy Prawo Zamówień Publicznych.

Informuję, że złożone oferty nie zobowiązują żadnej ze stron, mają one służyć dokonaniu rozeznania rynku niezbędnego do podjęcia decyzji w sprawie organizacji w/wym. szkolenia. O wyborze najkorzystniejszej oferty, jednostki, które złożą propozycję zostaną poinformowane drogą mailową.

Załączniki

Załącznik nr 1 do formularza ofertowego
Załącznik nr 1 do formularza ofertowego.docx 21 KB
Załącznik nr 1 do zaproszenia.docx
Załącznik nr 1 do zaproszenia.docx.pdf 117 KB
Załącznik nr 2 do formularza ofertowego
Załącznik nr 2 do formularza ofertowego.docx 15 KB
Załącznik nr 2 do zaproszenia - Formularz ofertowy
Załącznik nr 2 do zaproszenia - Formularz ofertowy.doc 66 KB
Załącznik nr 3 do formularza ofertowego
Załącznik nr 3 do formularza ofertowego.docx 16 KB
Załącznik nr 3 do zaproszenia - oświadczenie Wnioskodawcy
Załącznik nr 3 do zaproszenia - oświadczenie Wnioskodawcy.docx 17 KB
Załącznik nr 4 do formularza ofertowego
Załącznik nr 4 do formularza ofertowego.pdf 118 KB
Informacje o publikacji dokumentu


5,3%Stopa bezrobocia w Polsce  

Stan na koniec marca 2025 r.

wykres statystyki

  • 1.662,00 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
  • 1.994,40 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
  • 831,00 zł Dodatek aktywizacyjny
  • do 50.863,26 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Artykuły prawne

Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia

Zobacz

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.

Zobacz

Adres:
ul. Gostyńska 49, 63-100 Śrem

Telefon:
(61) 28 29 361, (61) 28 39 099,
(61) 28 37 059, (61) 28 37 075,  

E-mail:
sekretariat@srem.praca.gov.pl

Godziny pracy:  
poniedziałek - piątek  7:30 - 15:30

Godziny obsługi interesantów:  
poniedziałek - piątek  8:00 - 15:00

Biuletyn Informacji Publicznej Urzędu:
  http://bip.pup.srem.pl/