Ustawa z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się nakłada na organy administracji nowe obowiązki, które mają pomóc w załatwianiu spraw w urzędach przez osoby uprawnione tj. osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się.
W związku z powyższym, informujemy, że osoby uprawnione mogą liczyć na świadczenia usług tłumacza i ułatwiony kontakt z Urzędem.
Osoby uprawnione mogą kontaktować się osobiście zgłaszając się w Urzędzie (63-100 Śrem, ul. Gostyńska 49) w dniach od poniedziałku do piątku w godzinach od 800 do 1500 lub komunikować się z Urzędem:
- za pomocą faksu – numer 61 2837075 wew. 38
- za pomocą poczty elektronicznej: sekretariat@srem.praca.gov.pl
- telefonicznie na nr 61 2837075 przy pomocy osoby przybranej (osoba przybrana to osoba, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu zapewnienia jej możliwości komunikowania się).
Aby skorzystać z pośrednictwa tłumacza konieczne jest pisemne powiadomienie Urzędu o takiej potrzebie, co najmniej na 3 dni robocze przed planowanym terminem załatwienia sprawy (nie dotyczy sytuacji nagłych).
Można skorzystać z gotowego formularza wniosku dostępnego w Urzędzie oraz zamieszczonego poniżej na stronie.
Usługa jest bezpłatna dla osoby uprawnionej będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.
Po dokonaniu zgłoszenia Urząd zapewni obsługę osoby uprawnionej w uzgodnionym wspólnie terminie.
W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia Powiatowy Urząd Pracy w Śremie zawiadomi wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując na inną formę realizacji uprawnień określonych w w/w ustawie.