Wydawca treści

Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych zamieszkałych w powiecie śremskim (II)


Projekt: Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych
zamieszkałych w powiecie śremskim (II)

w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Priorytet 6: Fundusze Europejskie dla Wielkopolski o silniejszym wymiarze społecznym (EFS+)
Działanie 6.1: Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych i poszukujących pracy – projekty PUP
 

Okres realizacji projektu: 01.01.2025r. - 31.12.2026r.
 
Obszar realizacji projektu:
powiat śremski (gminy: Śrem, Brodnica, Dolsk, Książ Wielkopolski)

 

Cel projektu i grupa docelowa

Głównym celem projektu jest zwiększenie możliwości zatrudnienia i działania aktywizacyjne w okresie od 01.01.2025r. do 31.12.2026r. dla 145 osób (87K i 58M) pozostających bez pracy w powiecie śremskim, szczególnie dla kobiet, osób młodych, długotrwale bezrobotnych oraz innych grup znajdujących się w niekorzystnej sytuacji na rynku pracy, a także poprzez promowanie samozatrudnienia.
Grupę docelową projektu stanowią osoby bezrobotne pozostające bez pracy w powiecie śremskim, należące co najmniej do jednej z poniższych grup:

  • kobiety,
  • osoby długotrwale bezrobotne,
  • osoby z niepełnosprawnościami,
  • osoby o niskich kwalifikacjach,
  • osoby w wieku 50 lat i więcej,
  • osoby młode w wieku 18-29 lat, w tym osoby z grupy NEET (udział w projekcie osób w wieku 18 – 29 lat jest poprzedzony oceną umiejętności cyfrowych z wykorzystaniem „Europejskiego narzędzia do oceny poziomu kompetencji cyfrowych” lub innego narzędzia rekomendowanego przez ministra właściwego do spraw pracy, który odpowiada za nadzór nad realizacją Gwarancji dla młodzieży w Polsce oraz, w razie potrzeby, uzupełnieniem poziomu kompetencji w tym zakresie.),
  • mężczyźni w wieku 30-49 lat wymagający wsparcia (liczba takich osób nie przekroczy jednak 20% ogółu osób bezrobotnych objętych wsparciem).

W projekcie zaplanowano objęcie udziałem 145 uczestników (87 kobiet i 58 mężczyzn).
W tym zakłada się objęcie wsparciem minimum: 87 kobiet, 10 osób (5K i 5M) długotrwale bezrobotnych, 4 osób niepełnosprawnych (2K i 2M), 2 osób (1K i 1M) w wieku 55 lat i więcej, 41 osób (26K i 15M) w wieku 18-29 lat, 116 osób (87K i 29M) w trudnej sytuacji tj. osób długotrwale bezrobotnych, kobiet, osób z niepełnosprawnościami, osób w wieku 50 lat i więcej, osób o niskich kwalifikacjach oraz osób młodych w wieku 18-29 lat, w tym osób z grupy NEET.

Rezultaty projektu

Planuje się, że efektem realizacji projektu będzie:

  • podjęcie zatrudnienia, innej pracy zarobkowej lub podjęcie działalności gospodarczej przez co najmniej 80% uczestników tj. 116 osób (70 kobiet i 46 mężczyzn). Poprzez podjęcie pracy będzie rozumiało się: zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub podjęcie działalności gospodarczej w ciągu czterech tygodni od zakończenia udziału w projekcie.
  • uzyskanie przez 27 osób (14 kobiet i 13 mężczyzn) kwalifikacji lub nabycie kompetencji.

Wartość projektu wynosi 2.316.329,14 zł, w tym:

  • 1.180.299,67 zł w 2025 roku,
  • 1.136.029,47 zł w 2026 roku,

(współfinansowanie Unii Europejskiej - 70% tj. 1.621.430,39 zł, wkład krajowy - 30% tj. 694.898,75 zł).

Usługi i instrumenty rynku pracy zaplanowane w projekcie

  • poradnictwo zawodowe dla 145 uczestników, w tym 74 uczestników w 2025 roku i 71 uczestników w 2026 roku,
  • pośrednictwo pracy dla 77 uczestników, w tym 40 uczestników w 2025 roku i 37 uczestników w 2026 roku,
  • staże dla 73 uczestników, w tym 38 uczestników w 2025 roku i 35 uczestników w 2026 roku,
  • szkolenia dla 28 uczestników, w tym 14 uczestników w 2025 roku i 14 uczestników w 2026 roku,
  • środki na podjęcie działalności gospodarczej, w tym na pokrycie kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa związane z podjęciem tej działalności dla 40 uczestników, w tym 20 uczestników w 2025 roku i 20 uczestników w 2026 roku,
  • refundacje kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy dla skierowanego bezrobotnego dla 4 uczestników w tym 2 uczestników w 2025 roku i 2 uczestników w 2026 roku.

Każdy z uczestników projektu objęty zostanie Indywidualnym planem działania (IPD).
Efektem każdego szkolenia jest uzyskanie kwalifikacji lub nabycie kompetencji.

Obszary inteligentnych specjalizacji

W przypadku osób młodych w wieku 18 – 29 lat zapewniona zostanie możliwość udziału we wsparciu zgodnie ze zdefiniowanymi obszarami inteligentnych specjalizacji dla Wielkopolski, wskazanymi w Regionalnej Strategii Innowacji dla Wielkopolski 2030 (RSI 2030) i/lub zgodnie
z podregionalnymi inteligentnymi specjalizacjami dla podregionu poznańskiego i miasta Poznania opisanymi w tabeli 7 ww. Strategii tj.:

Specjalizacje podregionalne Specjalizacje regionalne Przypisane kody PKD
Energetyka OZE Przemysł jutra Sekcja D, dział 35
Sekcja C, dział 20 (PKD 20.59)
Sekcja C, dział 27 (PKD 27.12)
Sekcja C, dział 28 (PKD 28.11.Z, 28.21.Z)
Sekcja E, dział 38
Sekcja F, dział 43 (PKD 43.22.Z)
Ekonomia wody   Sekcja E, działy 36-39
Budownictwo energooszczędne   Sekcja F, działy 41, 43
Rozwój oparty na kulturze   Sekcja R, działy 90-91
Przemysł meblarski Wnętrza przyszłości Sekcja A, dział 02
Sekcja C, działy 13, 16-18, 22, 25, 31
Logistyka Wyspecjalizowane procesy logistyczne Sekcja H, dział 52
ICT Rozwój oparty na ICT Sekcja C, dział 26
Sekcja J, działy 61-63

 

Szczegółowe informacje nt. poszczególnych form wsparcia można uzyskać
u pracowników Urzędu:
 
Forma wsparcia Pracownik Dane kontaktowe
Poradnictwo zawodowe/ pośrednictwo pracy Doradcy klienta indywidualnego tel. 61 28 39 099 wew. 10, 11
e-mail: doradca.zawodowy@srem.praca.gov.pl
pokój nr 1, 2 (parter)
Staże Magdalena Gruchalska
Specjalista ds. programów
tel. 61 28 39 099 wew. 24
e-mail: rynek.pracy@srem.praca.gov.pl
pokój nr 12 (I piętro)
Szkolenia Anna Radajewska Kierownik Działu Usług Rynku Pracy tel. 61 28 39 099 wew. 27
e-mail: caz@srem.praca.gov.pl
pokój 10 (I piętro)
Środki na podjęcie działalności gospodarczej
 
Eliza Ziętkowska Kierownik Działu Instrumentów
i Programów
Rynku Pracy
tel. 61 28 39 099 wew. 28
e-mail: projekty@srem.praca.gov.pl
pokój 9 (I piętro)
Elżbieta Masztalerz Referent tel. 61 28 39 099 wew. 17
e-mail: rynek.pracy@srem.praca.gov.pl
pokój 11 (I piętro)
Refundacja kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy Magdalena Kiezik
Pośrednik pracy
tel. 61 28 39 099 wew. 14
e-mail: posrednictwo.pracy@srem.praca.gov.pl
pokój 5 (parter)

 
Osoba koordynująca realizację projektu:
Monika Kołacka - Specjalista ds. programów
tel. 61 28 39 099 wew. 29
e-mail: projekty1@srem.praca.gov.pl
pokój 11 (I piętro)
 

Szczegółowe informacje na temat wsparcia w 2025 i 2026 roku zawiera poniższa tabela

 
2025 rok

Forma wsparcia
Liczba osób planowana do objęcia
Liczba osób objęta
Liczba osób pozostała do objęcia
Poradnictwo zawodowe 74 2 72
Pośrednictwo pracy 40 2 38
Staże* 38 2 36
Szkolenia 14 0 14
Środki na podjęcie działalności gospodarczej 20 0 20
Refundacja wyposażenia / doposażenia miejsc pracy 2 0 2
2026 rok

Forma wsparcia
Liczba osób planowana do objęcia
Liczba osób objęta
Liczba osób pozostała do objęcia
Poradnictwo zawodowe 71 0 71
Pośrednictwo pracy 37 0 37
Staże* 35 0 35
Szkolenia 14 0 14
Środki na podjęcie działalności gospodarczej 20 0 20
Refundacja wyposażenia / doposażenia miejsc pracy 2 0 2


*Wsparciem dodatkowym jest możliwość ubiegania się o zwrot kosztów przejazdu do i z miejsca odbywania stażu.

 

Informacja o wszelkich dostępnych formach aktywizacji w PUP w Śremie w 2025 roku w ramach projektu:
Aktualności dla realizowanego projektu​

Realizacja projektu przebiega zgodnie z zasadą równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn.
Informacja o tym znajduje się pod adresem Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn.

Dokumenty do pobrania dotyczące obowiązków informacyjnych i promocyjnych w realizowanym projekcie:

Projekt EFS+ - promocja - Aktywizacja zawodowa osób bezrobotnych zamieszkałych w powiecie śremskim (II)

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

 

Ostatnia aktualizacja treści: 05.02.2025


Informacje o publikacji dokumentu

Menu nawigacji