Опубліковувач

Działy

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Śremie utworzone zostały następujące komórki organizacyjne:
  1. Centrum Aktywizacji Zawodowej, w skład którego wchodzą:
  1. Dział Usług Rynku Pracy
  2. Dział Instrumentów i Programów Rynku Pracy
  1. Dział Ewidencji i Świadczeń
  2. Dział Finansowo-Księgowy
  3. Dział Administracyjno-Organizacyjny
Działy to komórki organizacyjne zajmujące się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zadaniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
 
Dział Ewidencji i Świadczeń

Do głównych zadań Działu należy:
  • rejestrowanie osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
  • przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia,
  • formalna obsługa ubezpieczeń zdrowotnych i społecznych osób bezrobotnych,
  • wydawanie zaświadczeń klientom PUP.
Dział Usług Rynku Pracy
 
 Do głównych zadań Działu należy:
  • udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w znalezieniu pracy, a także pracodawcom w pozyskiwaniu pracowników przez pośrednictwo pracy oraz poradnictwo zawodowe,
  • ustalanie i realizacja indywidualnego planu działania dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
  • inicjowanie i organizowanie szkoleń osób uprawnionych (grupowych i indywidualnych),
  • udzielanie indywidualnych i grupowych porad zawodowych,
  • pozyskiwanie, upowszechnianie oraz realizacja ofert pracy,
  • realizacja zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między poszczególnymi państwami w ramach działań sieci EURES,
  • inicjowanie i wdrażanie instrumentów rynku pracy m.in. staży, przygotowań zawodowych dorosłych,
  • realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,
  • realizowanie zadań związanych z Krajowym Funduszem Szkoleniowym, tj. udzielanie pomocy pracodawcom poprzez finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników
    i pracodawcy.
Dział Instrumentów i Programów Rynku Pracy
 
 Do głównych zadań Działu należy:
  • prowadzenie projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,
  • rozliczanie, monitorowanie i kontrola wydatkowania środków finansowych na aktywizację bezrobotnych i poszukujących pracy,
  • badanie efektywności działań aktywizujących rynek pracy,
  • przygotowywanie projektów planów ilościowo-wartościowych dla potrzeb aktywizacji lokalnego rynku pracy,
  • pozyskiwanie i gromadzenie informacji o źródłach finansowania oraz możliwościach pozyskiwania środków na aktywizację osób bezrobotnych,
  • opracowywanie projektów na rzecz rynku pracy,
  • promocja projektów,
  • sporządzanie wniosków aplikacyjnych w celu pozyskania środków,
  • kontrola i bieżący nadzór nad realizacją projektów,
  • organizacja i realizacja instrumentów rynku pracy, w tym: udzielanie pomocy finansowej na podjęcie działalności gospodarczej, organizowanie zatrudnienia
    w ramach prac interwencyjnych, organizowanie staży, organizowanie prac społecznie-użytecznych, wspieranie tworzenia nowych miejsc pracy poprzez zwrot kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy. 
Dział Administracyjno-Organizacyjny
 
 Do głównych zadań Działu należy:
  • opracowywanie projektów wewnętrznych regulaminów i innych wewnętrznych aktów normatywnych stanowiących podstawę funkcjonowania PUP,
  • obsługa kancelaryjna PUP,
  • prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP,
  • obsługa Powiatowej Rady Rynku Pracy,
  • przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków,
  • administrowanie siecią komputerową i bazami danych,
  • rozwój i eksploatacja oprogramowania komputerowego,
  • administrowanie majątkiem PUP,
  • prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby PUP,
  • prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych,
  • opracowywanie informacji, sprawozdań i analiz dotyczących zatrudnienia oraz związanych z administrowaniem majątkiem PUP. 
Dział Finansowo-Księgowy
 
Do głównych zadań Działu należy:
  • prowadzenie obsługi finansowo-księgowej PUP,
  • opracowywanie projektów planów finansowych PUP i ich zmian oraz dokonywanie bieżących analiz z wykonania planów,
  • nadzór i bieżący monitoring wydatkowania środków Funduszu Pracy i innych pozyskanych środków w ramach programów i projektów z zewnętrznych źródeł finansowania,
  • bieżąca kontrola zawieranych umów pod względem finansowym,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych i innych dotyczących realizowanych zadań,
  • rozliczanie i prowadzenie windykacji nienależnie pobranych świadczeń z Funduszu Pracy oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  • współpraca z bankiem w zakresie wypłat świadczeń dla bezrobotnych,
  • rozliczanie list wypłat zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń wypłacanych bezrobotnym i innym uprawnionym osobom,
  • naliczanie wynagrodzeń i świadczeń finansowanych z funduszu ubezpieczeń społecznych oraz prowadzenie dokumentacji związanej z ich rozliczeniem,
  • sporządzanie dokumentów rozliczeniowych dotyczących składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy.