Działy

Print Drukuj

W Powiatowym Urzędzie Pracy w Śremie utworzone zostały następujące komórki organizacyjne:

  1. Centrum Aktywizacji Zawodowej, w skład którego wchodzą:
  1. Dział Aktywności Zawodowej
  2. Dział Programów Rynku Pracy
  1. Dział Ewidencji i Świadczeń
  2. Dział Finansowo-Księgowy
  3. Dział Administracyjno-Organizacyjny

Działy to komórki organizacyjne zajmujące się określoną problematyką i działalnością w sposób kompleksowy lub kilkoma pokrewnymi zadaniami, których realizacja w jednej komórce organizacyjnej ułatwia prawidłowe zarządzanie.
 
Dział Ewidencji i Świadczeń

Do głównych zadań Działu należy:

  • rejestrowanie osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
  • przyznawanie i wypłacanie zasiłków oraz innych świadczeń z tytułu bezrobocia,
  • formalna obsługa ubezpieczeń zdrowotnych i społecznych osób bezrobotnych,
  • wydawanie zaświadczeń klientom PUP.

Dział Aktywności Zawodowej
 
 Do głównych zadań Działu należy:

  • organizowanie pośrednictwa pracy polegającego na udzielaniu pomocy bezrobotnym, poszukującym pracy i osobom niezarejestrowanym, w tym osobom biernym zawodowo w uzyskaniu zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej oraz pracodawcom pomocy w pozyskaniu kandydatów do pracy,
  • organizowanie i finansowanie poradnictwa zawodowego polegającego na udzielaniu pomocy bezrobotnym, poszukującym pracy i osobom niezarejestrowanym, w tym osobom biernym zawodowo, w szczególności w wyborze lub zmianie zawodu, a także przedsiębiorcom w szczególności w podnoszeniu kompetencji zawodowych,
  • pozyskiwanie, upowszechnianie i realizowanie ofert pracy,
  • ustalanie i realizacja indywidualnego planu działania dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy,
  • udzielanie informacji o zakresie form pomocy i możliwości ich zastosowania,
  • kierowanie uprawnionych osób bezrobotnych i poszukujących pracy na subsydiowane miejsca pracy, staż, prace społecznie-użyteczne i inne formy pomocy przewidziane w obowiązujących przepisach,
  • inicjowanie i organizowanie szkoleń osób uprawnionych (grupowych i indywidualnych),
  • udzielanie indywidualnych i grupowych porad zawodowych,
  • realizacja zadań wynikających z prawa swobodnego przepływu pracowników między poszczególnymi państwami w ramach działań sieci EURES,
  • realizowanie zadań związanych z podejmowaniem przez cudzoziemców pracy na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w tym zakresie zezwoleń na pracę sezonową,
  • realizowanie zadań związanych z Krajowym Funduszem Szkoleniowym, tj. udzielanie pomocy pracodawcom poprzez finansowanie kształcenia ustawicznego pracowników i pracodawcy.

Dział Programów Rynku Pracy
 
 Do głównych zadań Działu należy:

  • promocja i realizacja form pomocy tj. w szczególności subsydiowanego zatrudnienia, staży, prac interwencyjnych, prac społecznie użytecznych i innych form pomocy przewidzianych przepisami prawa,
  • opracowywanie i realizowanie programów z zakresu aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia i rynku pracy, w tym wynikających z programów współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus,
  • promocja projektów,
  • aplikowanie o środki na programy z zakresu aktywności zawodowej, wspierania zatrudnienia i rynku pracy,
  • rozliczanie, monitorowanie i kontrola wydatkowania środków finansowych na aktywizację bezrobotnych i poszukujących pracy,
  • badanie efektywności działań aktywizujących rynek pracy,
  • przygotowywanie projektów planów ilościowo-wartościowych z zakresu aktywizacji lokalnego rynku pracy,
  • udzielanie pomocy bezrobotnym i poszukującym pracy w podejmowaniu działalności na własny rachunek, w tym udzielanie pomocy finansowej na podjęcie działalności gospodarczej,
  • kontrola i bieżący nadzór nad realizacją projektów.

Dział Administracyjno-Organizacyjny
 
 Do głównych zadań Działu należy:

  • opracowywanie projektów wewnętrznych regulaminów i innych wewnętrznych aktów normatywnych stanowiących podstawę funkcjonowania PUP,
  • obsługa kancelaryjna PUP,
  • prowadzenie spraw osobowych pracowników PUP,
  • obsługa Powiatowej Rady Rynku Pracy,
  • przyjmowanie i koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków,
  • administrowanie siecią komputerową i bazami danych,
  • rozwój i eksploatacja oprogramowania komputerowego,
  • administrowanie majątkiem PUP,
  • prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji i remontów siedziby PUP,
  • prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych,
  • opracowywanie informacji, sprawozdań i analiz dotyczących zatrudnienia oraz związanych z administrowaniem majątkiem PUP. 

Dział Finansowo-Księgowy
 
Do głównych zadań Działu należy:

  • prowadzenie obsługi finansowo-księgowej PUP,
  • opracowywanie projektów planów finansowych PUP i ich zmian oraz dokonywanie bieżących analiz z wykonania planów,
  • nadzór i bieżący monitoring wydatkowania środków Funduszu Pracy i innych pozyskanych środków w ramach programów i projektów z zewnętrznych źródeł finansowania,
  • bieżąca kontrola zawieranych umów pod względem finansowym,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych i innych dotyczących realizowanych zadań,
  • rozliczanie i prowadzenie windykacji nienależnie pobranych świadczeń z Funduszu Pracy oraz Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych,
  • współpraca z bankiem w zakresie wypłat świadczeń dla bezrobotnych,
  • rozliczanie list wypłat zasiłków dla bezrobotnych i innych świadczeń wypłacanych bezrobotnym i innym uprawnionym osobom,
  • naliczanie wynagrodzeń i świadczeń finansowanych z funduszu ubezpieczeń społecznych oraz prowadzenie dokumentacji związanej z ich rozliczeniem,
  • sporządzanie dokumentów rozliczeniowych dotyczących składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne i Fundusz Pracy.
Informacje o publikacji dokumentu