Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Śremie
ogłasza nabory wniosków w terminie od 4 stycznia 2021r. do 10 czerwca 2021r. *
na pomoc dla przedsiębiorców w ramach art. 15zzb, 15zzc, 15zzd, 15zzda, 15zze i 15zze2 wynikających z ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, tj.:
- dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla mikroprzedsiębiorcy, małego i średniego przedsiębiorcy w przypadku spadku obrotów gospodarczych w następstwie wystąpienia COVID-19 (art. 15zzb) - dokumenty do pobrania
- dofinansowanie części kosztów prowadzenia działalności gospodarczej dla przedsiębiorcy, będącego osobą fizyczną, niezatrudniającego pracowników (art. 15zzc) - dokumenty do pobrania
- pożyczkę na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej mikroprzedsiębiorcy (art. 15zzd) - dokumenty do pobrania
* Podstawa prawna: art. 31zzn ustawy z dnia 2 marca 2020r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
O udzielenie wsparcia mogą się ubiegać podmioty, które nie korzystały z pomocy w poprzednich naborach lub nie wykorzystały maksymalnego (3 miesięcznego) okresu dofinansowania.
Wnioski można składać w Powiatowym Urzędzie Pracy w Śremie w następujący sposób:
- elektronicznie (podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym) za pomocą platformy praca.gov.pl lub ePUAP,
- w wersji papierowej - przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Gostyńska 49, 63-100 Śrem (za datę złożenia wniosku przyjmuje się datę wpływu wniosku do Urzędu),
- składając w siedzibie Urzędu w godzinach od 8.00 do 15.00, w zaadresowanej, zamkniętej i opisanej kopercie „Tarcza antykryzysowa", do skrzynki podawczej znajdującej się na parterze Urzędu przy wejściu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych (od tyłu budynku).
UWAGA!
- Wnioski zawierające istotne braki lub błędy będą odrzucane. O fakcie odrzucenia wniosku z powodu istotnych braków lub błędów Powiatowy Urząd Pracy poinformuje wnioskodawcę i w takim przypadku w celu uzyskania wsparcia można w okresie naboru wniosków złożyć wniosek po raz kolejny.
- Przed wypełnieniem wniosku należy się zapoznać z informacjami dostępnymi na stronie: https://srem.praca.gov.pl
- Wszelkich informacji udzielają pracownicy Powiatowego Urzędu Pracy w Śremie pod numerem telefonu 61 28 37 059 wew. 17, 25, 27, 29 w godzinach od 8.00 do 13.00 lub za pośrednictwem poczty elektronicznej tarcza@pup.srem.pl
- Kontakt telefoniczny z pracownikami Powiatowego Urzędu Pracy w celu wyjaśnienia wątpliwości związanych z uzyskaniem wsparcia w ramach Tarczy Antykryzysowej prosimy traktować jako ostateczność, gdyż z doświadczenia Urzędu wynika, że odpowiedzi na przeważającą większość kierowanych do Urzędu pytań, można z łatwością znaleźć w informacjach udostępnionych na stronie Urzędu. Takie postępowanie pozwoli zaoszczędzić czas zarówno przedsiębiorcom, jak i pracownikom Urzędu, a tym samym pozwoli przyspieszyć czas rozpatrzenia i realizacji wniosku.