ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania części kosztów wynagrodzeń pracowników oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne dla mikroprzedsiębiorców, małych i średnich przedsiębiorców.
Termin składania wniosków: od 10 czerwca 2020 roku do 23 czerwca 2020 roku.
Podstawa prawna: art. 15zzb ustawy z dnia 2 marca 2020 roku o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. 2020, poz. 374 z późn.zm.)
Warunki ubiegania się o wsparcie:
O dofinansowanie mogą ubiegać się przedsiębiorcy posiadający status mikroprzedsiębiorcy, małego lub średniego przedsiębiorcy w rozumieniu art. 7 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców (Dz.U. z 2018 r. poz. 646), którzy:
- odnotowali spadek obrotów gospodarczych w następstwie COVID-19, tj. zmniejszenie sprzedaży towarów lub usług w ujęciu ilościowym lub wartościowym, obliczone jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dowolnie wskazanych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych w 2020 roku w porównaniu do łącznych obrotów z analogicznych 2 kolejnych miesięcy roku 2019. Za miesiąc uważa się także 30 kolejno po sobie następujących dni kalendarzowych w przypadku, gdy dwumiesięczny okres porównawczy rozpoczyna się w trakcie miesiąca kalendarzowego;
- nie zalegali w regulowaniu zobowiązań podatkowych, składek na ubezpieczenia społeczne, zdrowotne, FGŚP, FP lub FS do końca trzeciego kwartału 2019 roku;
- nie występują u przedsiębiorcy przesłanki do ogłoszenia upadłości, o których mowa w art. 11 lub art.13 ust.3 ustawy Prawu upadłościowe;
- nie otrzymali dofinansowania na ten sam cel z innych środków publicznych;
- zatrudniają osoby objęte wnioskiem.
Przedsiębiorca nie może otrzymać dofinansowania w części, w której te same koszty prowadzenia działalności gospodarczej zostały albo zostaną sfinansowane z innych środków publicznych.
Wysokość dofinansowania - w zależności od poziomu spadku obrotów:
- co najmniej 30% spadku obrotów – dofinansowanie w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 50% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 50 % spadku obrotów – dofinansowanie w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 70% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika;
- co najmniej 80% spadku obrotów – dofinansowanie w wysokości nieprzekraczającej kwoty stanowiącej sumę 90% wynagrodzeń poszczególnych pracowników objętych wnioskiem o dofinansowanie wraz ze składkami na ubezpieczenia społeczne należnymi od tych wynagrodzeń, jednak nie więcej niż 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia za pracę, powiększonego o składki na ubezpieczenia społeczne od pracodawcy w odniesieniu do każdego pracownika.
- elektronicznie (podpisane elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub profilem zaufanym) za pomocą platformy praca.gov.pl lub ePUAP,
- w wersji papierowej - przesyłając tradycyjną pocztą na adres: Powiatowy Urząd Pracy, ul. Gostyńska 49, 63-100 Śrem,
- w wersji papierowej - składając w siedzibie Urzędu w godzinach od 8.00 do 15.00, w zaadresowanej, zamkniętej i opisanej kopercie „Tarcza antykryzysowa", do skrzynki podawczej znajdującej się na parterze Urzędu przy wejściu przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych (od tyłu budynku) lub w sekretariacie Urzędu.
- Przed wypełnieniem wniosku należy się zapoznać z informacjami dostępnymi na stronie: https://srem.praca.gov.pl oraz z zasadami dostępnymi na stronie https://srem.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-i-przedsiebiorcow/tarcza/wynagrodzenia
Szczegółowe informacje oraz wzory dokumentów można pobrać tutaj.
W przypadku napotkania trudności podczas wypełniania wniosku, istnieje możliwość kontaktu z pracownikami Powiatowego Urzędu Pracy w Śremie:
- Pani Monika Kołacka – 61 28 37 059 wew. 28,
- Pani Anna Radajewska – tel. 61 28 37 059 wew. 27.
Wnioski o udzielenie dofinansowania mogą być składane wyłącznie we wskazanym wyżej terminie, pod rygorem pozostawienia ich bez rozpatrzenia.